Grundnivå
Godkända kurser om minst 120 hp inklusive minst 60 hp i huvudområdet Medieteknik på minst G1F-nivå.
CTMET Medieteknik
G2E / Grundnivå, har minst 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav, innehåller examensarbete för ka
Kursen ingår i huvudområdet Medieteknik och ingår i examensfordringarna för kandidatexamen (180 hp) i Medieteknik.
Kursen utgörs av ett projektarbete som genomförs enskilt eller i par, som presenteras muntligt och skriftligt, samt individuell opposition på annan students arbete.
Arbetet kan skrivas på svenska eller engelska.
**Kunskap och förståelse
**
För godkänd kurs ska studenten kunna:
- redogöra för medietekniks vetenskapliga grund
- redogöra för en fördjupad del av medieteknik
- redogöra för relevanta aktuella forskningsfrågor inom medieteknik
- förklara tillämpliga metoder inom medieteknik
**Färdighet och förmåga
**
För godkänd kurs ska studenten kunna:
- söka, samla, värdera och kritiskt tolka relevant information i en problemställning
- självständigt identifiera, formulera och lösa problem
- tillämpa teorier och metoder inom medieteknik
- genomföra uppgifter inom givna tidsramar
- muntligt och skriftligt redogöra för och diskutera information, problem och lösningar, i dialog med andra
- självständigt arbeta inom medieteknik
**Värderingsförmåga och förhållningssätt
**
För godkänd kurs ska studenten kunna:
- inom medieteknik göra bedömningar med hänsyn till relevanta vetenskapliga, samhälleliga och etiska aspekter
- kritiskt diskutera kunskapens roll i samhället och om människors ansvar för hur den används
- identifiera sitt behov av ytterligare kunskap och utveckla sin kompetens
Föreläsningar, seminarier, handledning, och självständigt arbete.
Kursen examineras muntligt och skriftligt genom följande examinationsform:
- Examensarbete (22,5 hp, UV)
Betyget baseras på en sammanvägning av projektplanen, den skriftliga uppsatsen (och eventuell praktisk tillämpning som en prototyp), den muntliga presentationen, och den muntliga och skriftliga oppositionen. Det finns ingen bedömningsviktning mellan dessa moment, och därför finns det ett enda formellt examinationsmoment på 22,5 hp som bedömer alla avsedda lärandemål.
Kursen har ingen specifik litteratur, utan beror på valt problemområde. Kan med fördel tas fram i samråd med handledaren.
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).
Om en kurs har upphört att ges eller har genomgått större förändringar ska studenterna, under ett år efter det att förändringen har skett, erbjudas två tillfällen för omprov baserade på den kursplan som gällde vid registreringen.
Om en student har beslut om riktat pedagogiskt stöd, har examinator rätt att ge ett anpassat prov eller låta studenten genomföra prov på ett alternativt sätt.