Grundnivå
Kurser om minst 7,5 hp webbutveckling.
Inget huvudområde
Kursen är en fristående kurs.
- Webbprogrammering med JavaScript
- Implementation av en webbapplikation
- Webbteknologier och verktyg
- Praktisk tillämpning av ett tredjeparts bibliotek
- Praktiskt användning av öppna programmeringsgränssnitt
Kunskap och förståelse
För godkänd kurs ska studenten kunna:
- visa kunskap om aktuella webbteknologier och verktyg, samt en förståelse i hur dessa används för att implementera webbapplikationer
Färdighet och förmåga
För godkänd kurs ska studenten kunna:
- konstruera webbapplikationer utifrån aktuella webbteknologier och verktyg genom JavaScript
Värderingsförmåga och förhållningssätt
För godkänd kurs ska studenten kunna:
- uppvisa kunskap inom utveckling av webbapplikationer genom att praktiskt tillämpa och förhålla sig till aktuella standarder och webbteknologier
Undervisningen baseras helt kring kursmaterial som är tillgängligt via Internet. Undervisningen förutsätter tillgång till dator med internetanslutning. Inga schemalagda sammanträden eller fysiska träffar planeras.
Kursen examineras genom en serie inlämningsuppgifter som progressivt examinerar lärandemålen.
- Kursmaterial kommer vara internetbaserat och presenteras på kurssidan vid kursstart.
Referenslitteratur:
- Haverbeke, Marijn (2015). Eloquent JavaScript: a modern introduction to programming. 2 ed. San Francisco: No Starch Press
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).
Om en kurs inte längre ges eller har genomgått större ändringar ska studenterna, under ett år efter det att förändringen skett, erbjudas två tillfällen för omprov baserade på den kursplan som gällde vid registreringen.
Om en student har beslut om riktat pedagogiskt stöd, har examinator rätt att ge ett anpassat prov eller låta studenten genomföra prov på ett alternativt sätt.